Monday, June 13, 2011

pemergian yang amat sukar dilepaskann :(


Pada hari ahad tanggal 12 Jun 2011 , hari yang mengejutkan aku diatas pemergian ibu rakan baikku iaitu Taufiq Al Ahmad (t0pek). Arwah menghidapi penyakit jantung,sebelum itu arwah koma selama sehari (jika tidak salah)...tidak banyak pon sikit aku benar2 dapat merasai perasan rakanku keatas pemergian ibundanya yang tercinta...

Ya Allah, aku cuba tahan air mata aku dpn beliau...sebak dada aku bila memandang wajah beliau (topek) aku cuba happykan dia pada mlm kenduri arwah yang diadakan pada 13 Jun 2011 ddan kebetulan aku dan rakan2 yang lain mmg niat untuk menziarahi beliau..sabar ye topek, kuatkan semangat..aku yakin kau boleh terima dengan redha atas pemergian arwah..setiap yang hidup dimuka bumi ini , semua akan merasainya CUMA taktahu bila dan masanya..Jadi sebagai manusia, kita harus banyakkan berbuat baik (ibadah)dan memaafkan orang...

Marilah kita bersama-sama sedekah al-Fatihah kepada arwah......

Topek , sabar ye .. kita yang hidup perlu terus sisa2 hidup kita...dan aku dgn kawan2 yang lain sentiasa bersama kau... Insyaallah :)


p/s : * sedih yang mmg tidak dpt digambarkan dari raut wajah beliau :(
* Ya Allah , Engkau berikanlah kekuatan kepada rakanku ini .... Aminnn

2 comments: