Saturday, May 15, 2010

manusia oh manusia

1. saya jenis orang yang tak ambil kisah dan tak suka menyibuk kisah hal orang lain..serious, perangai itu mesti anda2 semua juga tidak menyukai..sangat semak! macam2 ragam manusia kalau kita dapat perhatikan..ye! kadang2 saya juga melakukan nya..tetapi! ada batasnye..beragak-agak kawan...betul tak..? ini entah mane manusia yang tak kenal, secara tiba2 nak menyibuk..kan sakit hati kita bila melihatnya dan juga mendengar..mintak tolong lah jangan saya ada sifat sebegini..

2. saya tak suka orang yang sibuk menasihati saya..tetapi! dia lagi TEROK dari saya mahupun orang lain..biarlah kita tak campur orang atau tak hensem mahupun lawa tapi jangan cuba menyekolahkan orang sesedap rasa..saya tak kisah jika ada orang yang cuba menasihati saya..tetapi! ada pada dan had kelajuan nya..betul? tak betul?? ada aku kisah! bodo! sesuka hati nak nasihat kan saya..awak tu baik sangat? sempurna sangat? lawa dan hensem sangat? dalam sebuah keluarga semua isi rumah awak tu terbaik ke??? tak kan? kat rumah saya banyak cermin..nak ke? boleh cermin diri kamu dari atas hingga ke bawah..huh! benci saya jika ada orang yang dekat pada saya mempunyai sifat sebegitu..

3. dan paling teruk saya tak suka orang yang cakap lebih,berbual macam tau,menuduh orang dan spesis dengan nya,...sekian..

p/s ; blog saya, suka hati keluarga saya lah nak borak ape..sekian


assalamualaikum

No comments:

Post a Comment