Monday, September 14, 2009

ramadhan,ramadhan dan ramadhan...


ramadhan al mubarak hampir ke penghujungnye..rmai yg meraikan pemergian nye dan ade gak yg meratapi pemergiannya...tp tidak rmai yg meratapi pemergian nya...hanya segelintir org yg benar2 menghayati bulan ramadhan..tidak slah meraikan pemergian ramadhan..tetapi tdak mlampaui batsan nya..selain itu kita tdak berbelanja besar2..hanya sekadar meraikan kita berjaya menunaikan rukun islam yg ketiga...hehe.ceh poyo lak budak gemok ni an..alah sekali sekala berforum..ok,ramai yg menganggap bulan ramadhan ini 1 penyeksaan kerana kita perlu menahan lapar,dahaga dan nafsu...hehe..nih jgn men bedal je...nmpak pempuan baik..peh x ingat

nk terkeluar biji mata tgk..mmg belanja lah..sama juga dgn mkn dan minum..kalo bulan puasa roti 50sen tu pon da terliur tgk..air sejuk dlm icebox pon kte tgk da mengoda iman aku yg kureng kukuh nie.bahahaha..tp aku cuba sedaya upaya utk mnhan nye...kan best kalo puasa thn mkn je..minum x.hahah.suke2 ati je ea..gmbar kat ats tu time kolej aku wat jamuan raya..hehe..sje je ltak..kenangan..

rmadhan juga bnyak mengajar kita erti kesabaran..sabar dlm keja,sbr dlm menahan segala-galanya...ttpi rmai yg tewas termasuklah aku..mgkin disebbkn aku terpikir yg sehari xpose leh gnti ape..heheh..ttpi sbg umat islam kte wajib menunaikan nye tnpa sebrg alasan melainkan demam,kerja berat,uzur dan sewaktu dgn nye..kalo setakat cuaca pnas terik xpyh sgt la nk cuba2 xpuasa..crik pasal...bila di kira 30 ari tu mcm lame..tp kalo bg aku yg bekerja..alah pejam celik je da semngu..pejam2 dan terus pejam hah da nk 5 ari nk raya..yeeehaaaa..hari raya aidilfitri setahun sekali kte merayakan dan meraikan nya..so pada siapa yg xpuasa tu xpyh la berangan nk raya..keh5..

ok smpi disini saja utk arini budak gemok berbual..hehe..salam.

No comments:

Post a Comment