Monday, June 13, 2011

pemergian yang amat sukar dilepaskann :(


Pada hari ahad tanggal 12 Jun 2011 , hari yang mengejutkan aku diatas pemergian ibu rakan baikku iaitu Taufiq Al Ahmad (t0pek). Arwah menghidapi penyakit jantung,sebelum itu arwah koma selama sehari (jika tidak salah)...tidak banyak pon sikit aku benar2 dapat merasai perasan rakanku keatas pemergian ibundanya yang tercinta...

Ya Allah, aku cuba tahan air mata aku dpn beliau...sebak dada aku bila memandang wajah beliau (topek) aku cuba happykan dia pada mlm kenduri arwah yang diadakan pada 13 Jun 2011 ddan kebetulan aku dan rakan2 yang lain mmg niat untuk menziarahi beliau..sabar ye topek, kuatkan semangat..aku yakin kau boleh terima dengan redha atas pemergian arwah..setiap yang hidup dimuka bumi ini , semua akan merasainya CUMA taktahu bila dan masanya..Jadi sebagai manusia, kita harus banyakkan berbuat baik (ibadah)dan memaafkan orang...

Marilah kita bersama-sama sedekah al-Fatihah kepada arwah......

Topek , sabar ye .. kita yang hidup perlu terus sisa2 hidup kita...dan aku dgn kawan2 yang lain sentiasa bersama kau... Insyaallah :)


p/s : * sedih yang mmg tidak dpt digambarkan dari raut wajah beliau :(
* Ya Allah , Engkau berikanlah kekuatan kepada rakanku ini .... Aminnn

Monday, May 30, 2011

alhamdulillahhhh ! aminnn :)


Alhamdulillah , sampai sekarang aku masih tidak percaya bahawa ape yg terjadi pada 27 Mei 2011 bersamaan hari Jumaat..akhirnya aku berjaya juga menjejakkan kaki di Universiti ( UPM ) tapi PJJ (pendidikan jarak jauh) merasa jugak aku macam mana kawan2 aku yang lain merasai menimba ilmu di universiti walaupun aku hanya PJJ...tetapi masih sama...

sains pembangunan sumber manusia adalah kos yg bakal aku harungi dlm mendapat segulung Ijazah yang aku idam2 kan..hehe..mcm2 perasaan bercampur baur bila aku dapat tahu bahawa permohonan aku berjaya ! takut, gembira,tak percaya dan mcm2 lah perasaan yg aku rasa waktu tu..dalam otak aku ni jgn cakaplah mmg sukar untuk digambarkan. hahahaa..time ini lah aku dapat rasekan bagaimana kawan2 aku yang study (Degree) yang pernah mereka kabar2 kan pada aku ! arghhhhhhhh. jgn jadi mcmni sudah



Lagi terbarai kalau jadi cmni ! ~~~~~



Fuhhhh , mengantok habessss ! hahahaha

Tapi nak atau tidak aku tetap akan teruskan perjuangan akan aku harus hadapi..lepas ini tiada erti kata Malas Giler dlm diri aku ni..(ceewaaah) kalo mcmtu jugak.alamatnya , cukup2 makan jelah itupon kalau cukup.hehehe..mudah2 han berkat usaha dan doa aku , kejayaan akan aku kecapi dgn mudah..

kawan2 juga doa2kan aku ye ! tanpa sokongan dan dorongan korang semua xmungkin aku dapat hadapi perjuangan ini..terima kasih KAWAN2 dan tidak lupa pada LECTURER2 sewaktu aku menuntut di Institut Hospitality YPJ terima kasih bnyak2 , dan PALING2 terima kasih pada Ummiku yang xhenti-henti membebel untuk menasihati aku menjadi Manusia Yang Berguna ! love u all :)



p/s : usaha tangga kejayaan , Insyaallah !



budak gemocx , mok , mok :)

Wednesday, March 2, 2011

you are beautiful , its true...



Sharifah Nor Azean binti Syed Mahadzir Al-Yahya a.k.a scha alyahya!!!!! lawa dan ayu nyaaaa :)
kecantikanya tidak dapat digambarkan :)




p/s ; sorry pada TUAN punya gambar ni kerana saya mencuri hasil tangkapan anda :P

budak gemok :)

Tuesday, January 25, 2011

politik dan politics ,,,

politik.....bagi REMAJA, perlukah ? wajibkah ? patotkah ? kite mengambil tahu ? ...ia menjadi tanda tnya bagi remaja yang segelintir atau separuh darinya yg kurang tahu atau TAK langsung mengambil tahu tntg politik negara kita iaitu MALAYSIA...satu...MALAYSIA ! dgn akurnya aku sendiri kurang tahu tntg peredaran mahupun perjalanan politik yg sedang hangat melanda di MALAYSIA..

bagi saya selaku manusia bergelar remaja , serba sedikit kita perlu mengambil tahu tentang politik MALAYSIA juga negara2 luar..bukan ape ia penting utk pengetahuan kita..jikalau org bertanya xbanyak pon skit kita tau..betol kn ? huhu..tapi ade yg berkata politik ni merosakkan minda..haha..ape2 jela..aku buathal aku dan kau buathal kau..dan saya bukan arif dan pakar dlm bidang politik tapi setakat nk jwb atau kongsi serba sedidkit tidak menjadi masalah..hehehe..

setegak-tegaknya bagi saya , politik memeningkan dan mengusutkan..maaf kalo ade yang terasa..itu pendapat saya dan hak saya utk bersuara sebagai rakyat 1 malaysia :)...ade pihak yg xsuka dengan karangan saya ? so what ? haha..da ia memeningkan..benda dah berabad pon masih sibuk di ulaskan..apekah smua ini? membuang masa , banyak perkara dan benda yg penting untuk diulaskan dan dibincangkan.. iye saya tahu , kalo pada org2 dan pakar2 yg mahir juga arif dalam politik ini bila bca blog saya semestinya akan bersuara AHH ! KAU BUDAK2 LAGI APE YG KAU TAHU dan paling best mesti mereka akan berkata LAMA2 NANTI KAU AKAN TAU MANA YANG BETUL DAN MANA YG TIDAK BETUL...ok aku terima seadanya suara mereka yang padahal aku layankan dan tidak boleh terima..haha..why so serious? tidak perlu saya panjang lebar utk diperkatakan..semua da matang dan dewasa..jadi kanan dan kiri sendiri tanggung..so thinking first before your move and shout :)

*ingat ape yg budak gemok rumuskan adalah suara dari saya senmata-mata,tiada kena mengena dengan sesiapa pun.sebagai rakyat saya berhak bersuara...assalamualaikum

Monday, January 24, 2011

khurafat !



khurafat ! yeaahh bagi aku terbaik..ok apa selepas movie jgn pandang belakang huhu..seram amat gak..muka hantu dia memang pergi haha..berderau...tapi ada gak scene2 yg kurang diterima dik akal dan fikiran aku dan sebahagian manusia yg menonton filem ni...antaranya ,

* dalam opis sewaktu shamsul yusof keje malam kat hospital , lampunya hanya ada betul dimeja dimana dia membuat keje...dimana perginya lampu bilik dia...bilik seorg doktor tiada lampu ? haha , aneh jugak..mungkin save cost kottt..haha :P

* kemana perginya misi2 ? hilang semua sewaktu shamsul yusof menjaga ibunya yang sakit dihospital...misi2 pon tau2 je kan kemunculan fatimah rockers tu..hahah..chills

ade lagi scene2 yg yang x boleh diterima dek akal dan fikiran..hehe..tapi ok lah xdelah keterlaluan...


ni ha antara gaya dan gambar fatimah
rockersss
...yeahhh ! haha



- boleh lak nak bermesra-mesra kan..haha..serammm



-fatimah rockers steady mari berada di atas bumbung...chakkkk ! haha


lastly , aku nak ucapkan tahniah kepada syamsul yusof for this awesome movie! congratz..moga lebih maju lagi...



-budak gemok :)

Friday, September 10, 2010

reunion SMKKP 2010

salam semua...

tiap2 tahun pasti ade reunion skola secondary aku..iaitu kangkar pulai high school..huhu..taon ni reunion bertempat ni RUMAH LIMAS,danga bay..di JOHOR BAHRU tercinta..haha..takbole blah ;p..oke 1 orang 30 hengget..mkn sedap2 gak..yg dtg ramai jugak..yg xdtg masing2 ade hal..ramai yg xdpt dtg disebabkan KERJAYA..xpe2,taon dpn kan ade g..huhu..;)

haaa gambar??ni diaaaaa rakan2 ku ;)



pas mamam,g men boling kat leisure mall..peh memang bedekah tgk dak2 ni main..hahah..ade yg cun..ade yg halah..takbole go! hahaha..ni dia gambarnyaaaa




walaupon ramai takgi tapi kemeriahan nya tetap luar biasa...thx suhana 4 arrange kan! yeahhhh!!

Sunday, August 29, 2010

merdeka.merdeka dan merdeka


salam 1 malaysia semua..

31 ogos 2010 adalah hari kebangsaan bagi negara kita..MALAYSIA ku tercinta..hari merdeka yg ke 53..merdeka ertinya bebas nye negara kita MALAYSIA dari jajahan..selain itu juga kita bebas berfikir dan memilih haluan diri sendiri..baik mahupun buruk..semua nye ditangan anda..its in your hand..huhu..tapi ade segelintir golongan yg masih belum merdeka..iaitu mereka masih ditakuk yg lame..itu adalah hak masing2 utk berfikir..kita sebagai manusia hanya mampu merancang dan ATAS yg menentukannya..mudah2an semua akan berjalan dgn baik dan lancar..kita hnya mampu berdoa.AMIN.